Deze site maakt gebruikt van cookies. Door verder te gaan ga je hiermee akkoord. Lees onze gebruikersvoorwaarden voor meer informatie.

Sluit

SVH tourt in Week van de Horeca door culinair Limburg als hart onder de riem voor lokale horeca

13 sept. 2021

Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) sluit zich als partner van het eerste uur wederom aan als landelijke partner van de Week van de Horeca (voorheen Nationale Horecadag), om gezamenlijk campagne te voeren voor een verhoogde instroom van horecamedewerkers. De kick-off van deze XXL-editie is op Gastvrij Rotterdam en de week duurt van maandag 20 tot en met zaterdag 25 september 2021. SVH maakt tijdens de Week van de Horeca op donderdag 23 september een tour door culinair Limburg langs verschillende SVH Meesters en ondernemers, waaronder SVH Meesterkok Margo Reuten en SVH Meestergastheer Petro Kools van restaurant Da Vinci in Maasbracht, SVH Meesterkok Eric Swaghoven van hotel-restaurant Valuas in Venlo, SVH Meestergastheer Jan Westerbeek van Graaf ter Horst in Horst en SVH Meesterkok René Brienen van Brienen aan de Maas in Well.

Limburg is door de wateroverlast deze zomer hard getroffen. Door corona hadden veel horecaondernemers het al lastig, nu stond bij velen het water letterlijk tot aan de lippen. Hoogste tijd dus om culinair Limburg een hart onder de riem te steken. Ricardo Eshuis, directeur van SVH: “Met deze tour laten we, net als tijdens de eerste editie van de SVH Meestertour, zien hoe gaaf het werken in de horeca is. Dat doen we deze editie samen met ondernemers uit Limburg, die verdienen echt wel even wat extra positiviteit. Tijdens de Week van de Horeca gooien ondernemers door heel Nederland de deuren open voor iedereen die letterlijk een kijkje in de keuken wil nemen. Zo maken we nieuwe medewerkers enthousiast voor de branche en laten we tegelijkertijd zien hoe mooi en divers het werken in de horeca is.”

Inspelen op personeelstekort
Dit kijkje in de keuken biedt ondernemers daarnaast de mogelijkheid om nieuw personeel aan zich te binden. Van de 466.000 medewerkers in de branche zijn er na de lange lockdown nog zo’n 340.000 over. Daarom is het van groot belang om de krachten te bundelen en gezamenlijk te laten zien hoe gaaf het is om in de horeca te werken. Eerder dit jaar startte SVH de campagne Ga voor gaaf, ga voor de horeca!. “Met deze campagne willen we het positieve gevoel overbrengen. We weten allemaal dat er tekorten zijn, maar blijven roepen dat het allemaal vreselijk is lost niks op. Met Ga voor gaaf, ga voor de horeca! laten we samen zien hoe gaaf het is om in de horeca werkzaam te zijn en willen we mensen enthousiast maken voor het volgen van een opleiding of om voor een baan in de horeca te kiezen. Zie SVH als kartrekker waarbij we deze campagne hebben opgezet en tools hebben ontwikkeld voor ondernemers, medewerkers, studenten en (toe)leveranciers om de boodschap verder uit te dragen. Dat kunnen wij niet alleen, maar wel samen met de gehele branche”, aldus Ricardo Eshuis.

SVH met Week van de Horeca in Limburg
Net zoals tijdens de eerste editie van de Nationale Horecadag, zal de Week van de Horeca dit jaar geheel in het teken staan van instroom én behoud van horecaprofessionals. Horecazaken door heel Nederland, zo ook die van SVH Meesters, kunnen werkzoekenden aantrekken door een workshop, rondleiding of kijkje achter de schermen te organiseren. Doordat dit in heel Nederland gebeurt en hier gezamenlijk campagne voor wordt gemaakt, probeert de organisatie met deze schaalkracht nieuwe horecamedewerkers aan te trekken. “We zijn een prachtige branche om in te werken, maar het is ook aan ons als branche om dit écht proactief te laten zien en uit te dragen. Tijdens de Week van de Horeca slaan wij als horecabranche de handen ineen en zetten we niet alleen onze huidige medewerkers in het zonnetje, maar openen wij ook en masse onze deuren voor nieuwe horecatoppers”, aldus Lennart Maas, initiatiefnemer van de Week van de Horeca.   

Ook workforce management platform L1NDA heeft zich weer aangesloten als partner van de Week van de Horeca, omdat zij het belang zien van een gezamenlijke inspanning om nieuwe horecamedewerkers aan te trekken. “Tijdens de Week van de Horeca laten wij als branche zien dat werken in de horeca nog steeds ontzettend leuk is en vol ontwikkelingsmogelijkheden zit. Wat de horeca zo uniek maakt is dat je er als parttimer, freelancer of vaste kracht enorm veel mogelijkheden krijgt. Het is de flexibiliteit en afwisseling die onze branche zo dynamisch maakt”, aldus Wim Jansen, CEO van L1NDA. 

Wil je ook deelnemen aan de Week van de Horeca? Ga dan naar www.weekvandehoreca.nl. Deelname aan de Week van de Horeca is geheel kosteloos. De tour door culinair Limburg op donderdag 23 september is live te volgen op alle social media van SVH.

Deel dit artikel via

Eetbare kunstwerkjes, daar staan wij achter.