Deze site maakt gebruikt van cookies. Door verder te gaan ga je hiermee akkoord. Lees onze gebruikersvoorwaarden voor meer informatie.

Sluit

Oud London Horeca Groep start eigen academy voor topteam

1 feb. 2023

Hoe de Oud London Horeca Groep (waaronder Hotel Restaurant Oud London in Zeist) kijkt naar vernieuwing is echt passend in deze tijd. Vernieuwen gaat niet alleen om look & feel maar juist om persoonlijk contact en daar de gast mee verwennen. Daarbij zijn goed opgeleide medewerkers onmisbaar. Tegelijkertijd maakt leren en doorgroeien het werk interessanter. Door bij de aanstelling van een medewerker regelmatig tijd in te ruimen voor het werken aan kennis en skills, wordt het een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Ricardo Eshuis, directeur van SVH, was aanwezig bij het officiële lanceermoment van de Oud London academy.

"Kwaliteit is het allerbelangrijkste. Daar hamer
t de directeur-eigenaar van Hotel Restaurant Oud London, de heer Bakker, altijd op", zegt Dorine Verwoerd, Directeur Bedrijfsvoering en Financiën van Oud London. "Er ontstond de behoefte om onze medewerkers op een eenvoudige en leuke manier te laten leren en te laten doorgroeien. Daar voegt deze academy veel aan toe. De vormgeving en de inhoud van de e-learning sluit aan bij de wensen van de huidige medewerkers. Daarnaast willen we ook onze leveranciers betrekken. Wanneer een groep medewerkers de theorie over, noem eens wat, het onderwerp Koffie voltooid, dan verzorgt onze leverancier bijvoorbeeld een barista workshop", aldus Verwoerd.



"Het zal nog best een klus worden om het ‘leren’ echt te integreren in onze bedrijfsvoering, maar daar hebben we wel ideeën over", vervolgt Verwoerd. "We betrekken vanaf het begin alle locatie
- en afdelingsmanagers hierbij, daar ligt de eerste verantwoordelijkheid om het leren te promoten en te sturen. Om hierop beter te kunnen sturen nemen we de leercurve van de medewerker ook op in de beoordelingscyclus."

"Er zijn e-learnings beschikbaar over alle relevante onderwerpen voor alle niveaus voor alle afdelingen en we kunnen de onderwerpen aanpassen aan de wensen van onze medewerkers
én aan bijvoorbeeld het seizoen. Het doel is dan natuurlijk dat onze overall kwaliteit nog beter wordt en iedere medewerker groeit in zijn beroep. Uiteindelijk zijn persoonlijke successen de beste motivatie om door te leren!", aldus Verwoerd.

Op de foto v.l.n.r.: Saskia Uittenbosch (Oud London), Ricardo Eshuis (SVH) en Dorine Verwoerd (Oud London).


Ontdek hoe je een eigen bedrijfsacademy binnen jouw horecabedrijf start.

Deel dit artikel via

SVH Meesterschenkers, daar staan wij achter.